Pro Pilkki 2

Yleistä

Skynett Langames 22 -tapahtuman Pro Pilkki 2 -kilpailu pelataan tapahtuman ensimmäisenä yönä, keskiviikkona kello 01:00-03:00. Mikäli League of Legends -kilpailun alkupelit pitkittyvät, aloitetaan Pro Pilkki 2 -kilpailu mahdollisimman pian LoL -alkupelien jälkeen. Kilpailua varten on ei-sitova ilmoittautuminen PMS-järjestelmän puolella. Näitä ilmoittautumistietoja käytetään kartoittamaan tarvittavien pelipalvelimien määrä karsintakierrosta varten, joten ilmoittautuminen PMS-järjestelmässä on suotavaa mikäli aiot osallistua kilpailuun.

Kaikkien kilpailuun osallistuvien tulee olla lukenut ja ymmärtänyt nämä ohjeet ja säännöt, minkä lisäksi kilpailijoilta odotetaan hyvää käytöstä. Epäurheilijamaisesta toiminnasta seuraa rangaistus. Kilpailun järjestäjällä on päätäntävalta kaikista sääntörikkomuksia seuraavista rangaistuksista, ja rankaisematta jättämisestä. Järjestäjä voi laittaa turnauksen tauolle vakavan teknisen ongelman tai esimerkiksi sairauskohtauksen vuoksi.

Kilpailuvastaavana toimii Niklas Jantunen (konepaikka G6). Yhteystiedot saatavilla tapahtuman infosta. Ennen tapahtumaa voit ottaa yhteyttä sähköpostitse. Osoite on muotoa etunimi.sukunimi<miukumauku>skynett.fi

Ohjeet ja säännöt:

  • Pelattava peli on Pro Pilkki 2 v 1.1.5. Pelin PC-versio on ladattavissa osoitteesta http://kalassa.net/propilkki/lataus/. Turnaukseen osallistuminen edellyttää pelin päivittämistä versioon 1.1.5: http://kalassa.net/pro-pilkki-2-pc-versio-1-1-5/. Pelistä on olemassa Android-versio, jonka voi ladata Google Playsta 4 € hintaan. Pelin kehittäjä kertoo Android-version olevan yhteensopiva PC-versioiden kanssa, mutta  järjestäjä ei takaa, että osallistuminen kilpailuun onnistuu Android-versiolla!
  • Kilpailu on yksilökilpailu, ja kaksivaiheinen. Ensin on 30 minuutin karsintapilkki, jonka jälkeen pilkitään 60 minuutin finaali.
  • Karsintaan voi osallistua kaikki tapahtumaan konepaikan tai sisäänpääsyn ostaneet.
  • Pelipalvelimia isännöidään (hostataan) ainakin kolme, ja jokaiselle palvelimelle mahtuu 30 pelaajaa (+ isäntä eli admin). Mikäli pelipalvelimet jäävät vajaiksi, tasoitellaan pelaajat palvelimien välillä niin, että jokaisella palvelimella on sama määrä pelaajia. Yksittäisten palvelimien parhaimmat pilkkijät lunastavat itselleen finaalipaikan. Esimerkiksi kolmen palvelimen karsinnasta pääsisivät jokaisen palvelimen 10 parasta pilkkijää finaaliin olettaen, että jokaisella palvelimella on ollut 30 pilkkijää.
  • Suoritukset asetetaan paremmuusjärjestykseen kalasaaliin yhteispainon perusteella: eniten kalaa pilkkinyt voittaa.
  • Järvi, vuorokaudenaika ja vuodenaika arvotaan eikä niitä ilmoiteta pelaajille etukäteen. Käytettävissä ovat ainoastaan pelin jakelupaketin mukana tulevat järvet.
  • Pelaajan pitää saapua punnitukseen ajoissa, tai hänen tuloksensa hylätään.
  • Mikäli pelaajan yhteys palvelimeen jostain syystä katkeaa, voi pelaaja yrittää liittyä peliin uudelleen. Yhteysongelmien takia menetettyä kalasaalista ei oteta huomioon lopputuloksissa.
  • Jos yhteysongelmat koskevat huomattavaa pelaajamäärää, tai ovat selvästi järjestävästä tahosta johtuvia, voidaan peli aloittaa uudelleen. Tällöin osallistumisoikeus on alkuperäiseen peliin mukaan ehtineillä